Årsmöte och -fest

20 November 2015 kl. 18.00–23.59

Åbo läkarförening inbjuder till föreningens 157:e årsmöte och -fest. Till festen inbjuds föreningens medlemmar avec samt övriga inbjudna gäster. Vi hedras av närvaron av vetenskaplige sekreterare för Göteborgs Läkaresällskap Jan-Olof Karlsson. Tillställningen går av stapeln den 20.11.2015 med start klockan 18.00 på Svenska Klubben. På mötet får vi höra fil. dr h.c. Mikael Reuter föreläsa med rubriken ”Hur mår vår finlandssvenska?” och med.lic. Lauri Vähämurto berättar om sitt utbyte i Göteborg. Efter det har vi middag med kollegial samvaro och sång och musik.

Skriv i rutan nedtill vem som anmäler sig samt eventuell avec också. Ange också vilken huvudrätt som önskas samt eventuella andra specialkostönskemål (se inbjudan och meny på e-posten). Samtidigt med anmälan betalas också avgiften på 50 euro per person för ordinarie medlem och avec eller 30 euro för studerande medlem in på föreningens bankkonto FI07 6601 0001 2012 76. Anmälan är bindande och önskas senast 16.11.2015.

Restaurang Svenska Klubben
Auragatan 1